Néhány éve még senki sem böngészett telefonról, ezért a weboldalak készítéskor nem vették figyelembe, hogy miként mutat a tartalom egy kisebb képernyős készüléken és mennyire használható ebben a formában. Azonban, ma már többen interneteznek mobilkészülékekről, mint asztali számítógépekről, így a reszponzív webdesign alapvető részét kell képezze a honlap létrehozásának.
Rengeteg érdeklődőt, webáruház esetében pedig vásárlót lehet veszteni azzal, ha okostelefonon nem látszanak jól az adatok vagy nem működnek rendesen a különböző funkciók. Manapság a rendelések jelentős része nem számítógépekről érkezik, ezért muszáj odafigyelni azokra az ügyfelekre is, akik mobiltelefonról vagy tabletről veszik fel a kapcsolatot a weboldallal.
Sőt, azon honlapoknak is áldozni kell a reszponzív webdesign megteremtésére, amelyek csak bemutató jellegűek, mert ha az érdeklődő azt látja, hogy még annyit sem tesznek meg érte, hogy telefonról is elolvashassa a legfontosabb információkat, akkor a cégről is rossz véleményt fog elkönyvelni.