A gyermek az első 8-10 évében a leginkább a játékon keresztül tapasztalja meg a világot. Így maga a játék az, amely által a fejlődési lépcsőket meglépheti. Ezért is vannak igazán szépszerével fejlesztő játékok gyerekeknek az óvodai csoportszobában és a kisiskolás termekben.
A szimpla közlés általi információátadás és elsajátítás nem működik az esetek túlnyomó részében. Ilyenkor a pedagógus előveszi az egyik ilyen témába vágó fejlesztő játékot, és máris sokkal érthetőbb, élvezhetőbb és elsajátíthatóbb lesz a tartalom a gyermekek számára.
Például a geometriai formák felismeréséhez több olyan egyszerű játék is van, mint a tangram játéka, amelyben egy bizonyos mértani formákból álló készlet segítségével a bemutatott alakokat kell újraalkotniuk a gyermekeknek.
Ezáltal fejlődik a mértani formák felismerésének képessége, a térbeli forgatás és tájékozódás képessége, a konvergens és divergens gondolkodásuk. A fejlesztő játékok gyerekeknek szinte minden ilyen és ehhez hasonló tanulási helyzetben eredményesen alkalmazható.