Aki már működtetett webáruházat, az jól tudja, hogy nem is olyan egyszerű feladat, mint amilyennek elsőre tűnik. A sikeres áruházak titka, hogy tapasztalt szakemberek állnak a háttérben, akik elvégzik a fontosabb feladatokat. Ilyen feladat többek között a honlap elemzés is. Ezt mindenképpen a profikra kell bízni, mert csak így kapunk átfogó képet az internetes áruházunkról. Ilyenkor kiderülnek a kisebb-nagyobb problémák is, amelyek esetleg hátráltathatják a webáruház fejlődését. Ezért érdemes még az elején elvégezni ezt a feladatot, hogy időben ki lehessen javítani a hibákat.
A honlapok megtervezésekor fontos az egyedi design, de még fontosabb az átláthatóság és az egyszerűség. Úgy kell összeállítani az internetes áruház oldalait, hogy azon könnyen tudjanak navigálni azok is, akik csak most ismerkednek a világháló rejtelmeivel. Ha nem találják meg könnyen azt, amit keresnek, akkor inkább más webáruházban néznek szét. A honlap elemzés során nemcsak a szerkezeti hibákat fedezhetjük fel, mert a tartalmi hiányosságokra is fény derül.
A honlap elemzés egyik szakasza ugyanis az online piackutatás. Ez arra szolgál, hogy megállapítsuk, melyek azok a termékek, amelyeket érdemes forgalmazni a webáruházban, mert van rá kereslet. De az is kiderülhet ilyenkor, hogy a vásárlók más kifejezéseket használnak egy-egy eszköz keresésekor, mint mi a honlapon. Ilyenkor érdemes a vásárlók igényeihez igazítani a webshop kínálatát és az általuk használt kifejezésekkel kell ellátni a termékeket. Így könnyebben rátalálnak a weboldalunkra és nagyobb eséllyel fognak vásárolni, ha megfelelő feltételeket biztosítunk számukra.
A honlap elemzés tehát elmaradhatatlan feltétele a sikeres websophnak, de nem az egyetlen. Még igen sok munka lesz vele. Az online áruházak népszerűvé tétele hosszadalmas folyamat. Akár 1 évnek is el kell telni ahhoz, hogy valódi profitot termeljen az üzlet. A honlap elemzés után kerül sor a keresőoptimalizálásra, ami arra szolgál, hogy a találati listák élére kerüljön a honlap és könnyen rátaláljanak a vásárlók.