A weboldalak legnagyobb kudarca, amikor a kiemelkedő rangsorolásról fokozatosan csúszni kezd, egész odáig, hogy már nem is veszi figyelembe a Google kereső. Ennek az egyik lehetséges oka, hogy a látogatók már nem élvezik a weboldalon található cikkeket és már nem látogatják.
A tartalommarketing nem időszakos munka, helytelen azt hinni, hogy egy pár hónapos megfeszített munka után, az elért helyezés örökre megmarad. Az valóban nagy segítség, ha nem a víz alól kell a levegőre hozni egy weboldalt, de a kitartó és folytonos szövegmegújulás alapvető követelmény, hogy a honlap látogatottsága megmaradjon.
A szövegírás egyszerre két fél érdekében küzd. A tartalommal meg kell győzni a Google robotokat, hogy a honlap kiértékelésénél nagyobb osztályzatot adjon, ugyanakkor a böngészőket is meg kell ragadni, hogy visszatérő vendéggé váljanak. A tartalommarketing mélyen beleépül a honlap szerkezetébe, mindenhol elveti apró magjait, remélve, hogy a Google keresőben kivirágzik. A weboldal csak akkor van biztonságban a robotok előtt, ha mindig friss, releváns információval szolgál.